Προς τι τόση χολή;
Το συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε χθες στην Θεσσαλονίκη για το θέμα της ονομασίας του κράτους των Σκοπίων συγκέντρωσε δύο πράγματα, έναν απρόσμενα μεγάλο αριθμό κόσμου και μια απρόσμενα μεγάλη δυσφορία από όσους για διάφορους λόγους ήταν εναντίον της πραγματοποίησης του.
Επειδή το να καταφεύγει κάποιος σε εύκολες γενικεύσεις και χαρακτηρισμούς αποτελεί για εμένα μια οικτρή ένδειξη ένδειας επιχειρημάτων, θα προσπαθήσω να ανταπαντήσω σε αυτούς τους χαρακτηρισμούς που απέδωσαν στο συλλαλητήριο και όσους συμμετείχαν σε αυτό.
Ήταν εθνικός διχασμός
Ο λόγος τέλεσης του συλλαλητηρίου δεν θα μπορούσε να είναι πιο σαφής. Αφορούσε ένα εθνικό/ιστορικό/διπλωματικό ζήτημα και την θέση των συμμετεχόντων για αυτό. Δεν μπορώ να κατανοήσω που ακριβώς τέθηκε η διαχωριστική γραμμή, το δίλημμα ή ο διχασμός σε εμείς και αυτοί. Αν κάποιος δεν ήθελε να συμμετάσχει σήμαινε πώς απλά είχε διαφορετική θέση. Η διαφορετική θέση δεν ονομάζεται διχασμός. Ονομάζεται Δημοκρατία.
Επομένως επ' ουδενί δεν τέθηκε ζήτημα διχασμού των Ελλήνων πολιτών. Αν με το διχασμός περιλαμβάνουν την "αντιδιαδήλωση" των αυτοαποκαλούμενων Αναρχικών, τότε σφάλουν στην επιχειρηματολογία τους καθώς οι Αναρχικοί έχουν εκ ιδεολογίας θέσει τους εαυτούς τους απέναντι σε κάθε έννοια έθνους κράτους, νομιμότητας και ελευθερίας της έκφρασης της γνώμης, των άλλων. Δεν μπορείς να αποκλείσεις ομάδες που ο αυτό-αποκλεισμός τους από το δημοκρατικό σύνολο αποτελεί τον πυρήνα της ύπαρξης τους.
Κυριάρχησε το εθνικιστικό στοιχείο και οι φασίστες
Προφανώς στον ψυχισμό αυτού που ταυτίζει κάθε εθνικό σύμβολο, όπως την σημαία και δη την Ελληνική(!), με τον φασισμό και τον εθνικισμό αποτελεί πολύ εύκολο άλμα λογικής το να κάνει ένα τέτοιο χαρακτηρισμό. Χωρίς φυσικά να παρίσταται ο ίδιος και ανατροφοδοτώτνας την παγιωμένη αντίληψη του μέσα από τους θαλάμους ηχούς των social media που συχνάζει.
Εκτός και αν ξαφνικά χιλιάδες οικογένειες και άνθρωποι κάθε ηλικίας έγιναν Ναζί αυτή η κατηγορία αποτελεί στην καλύτερη ένα αστείο και στην χειρότερη μια παράκρουση.
Ήταν μια απολύτως ειρηνική και χαμηλών τόνων παρουσία, οι όποιες ακρότητες όχι απλά δεν επικροτούνταν αλλά αντιμετωπίζονταν από αμήχανα ως εχθρικά από τους παρεβρισκομένους και σε καμία περίπτωση δεν υπήρχαν εθνικιστικές εκδηλώσεις.
Εδώ αξίζει να ορίσουμε τον Εθνικισμό. Από την Wikipedia.
O Εθνικισμός είναι πολιτική ιδεολογία, η οποία επικεντρώνεται γύρω από την έννοια του Έθνους, έχοντας ως βασική παραδοχή την διχοτομία ανάμεσα σε «κατώτερα» και «ανώτερα» έθνη. Υπερασπίζεται την επιβολή των «ανώτερων» εθνών, στα «κατώτερα», όπως και την πλήρη κυριαρχία επάνω σε μια γεωγραφική περιοχή ιστορικής συνήθως σημασίας.Δεν είδα ούτε άκουσα συνθήματα εθνικής υπεροχής ή εκστρατείας για χαμένες πατρίδες. Το ζήτημα της Μακεδονίας είναι ζήτημα εθνικής ακεραιότητας, καθώς οι γείτονες προβάλουν αλυτρωτικές αξιώσεις και όχι ζήτημα εθνική υπεροχής.
Αν περάσουμε βέβαια στο άκρο του να θεωρούμε και την εθνική ακεραιότητα ως φασισμό και στις άλλες παραδοχές του πολιτισμικού μαρξισμού τότε λυπάμαι αλλά δεν έχουμε ούτε καν κοινό σημείο αναφοράς για να συζητήσουμε.
Ήταν κιτς και γραφικό
Σε κάθε εκδήλωση με συμμετοχή τόσων χιλιάδων ανθρώπων πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που για την προσωπική αισθητική του καθενός είναι υπερβολικοί ή γραφικοί. Όμως το να χαρακτηρίσεις συνολικά έτσι ένα συλλαλητήριο 300,000 (αναφέρω έναν πολύ συντηρητικό αριθμό) επειδή υπήρχαν μερικοί "γραφικοί" είναι όχι απλά υπερβολικό αλλά υποκριτικό.
Διότι αν είναι γραφικό η στολή του Μακεδονομάχου ή μερικοί έφιπποι ή δεν ξέρω ποιο άλλο στοιχείο βρήκε κάποιος προσβλητικό τότε να αφήσουμε στην άκρη την πολιτική ορθότητα και την επιλεκτική, κατά τα φαινόμενα, ευθιξία και να αναρωτηθούμε ειλικρινά γιατί τα εθνικά σύμβολα θεωρούνται μιαρά και κιτς και σε αντίθεση οι ζαρτιέρες, τα dildo, τα αιδοία στο κεφάλι, οι κουκούλες και οι σημαίες της ΕΣΣΔ ή του Τσε είναι προοδευτικά και άξια επικρότησης.
Ειδικά σε μια πόλη όπου, υπό την αιγίδα του Δήμου, έχουν γίνει εκδηλώσεις από κάθε συλλογικότητα κάτω από τον ήλιο το να θιγόμαστε επειδή ένα απόγευμα κάποιοι "γραφικοί με ελληνικές σημαίες" κατέβηκαν στο κέντρο μιας... Ελληνικής πόλης, τότε ναι έχετε δίκιο είναι αισθητικά απαράδεκτο!
Προς τι τόση χολή λοιπόν; Γιατί όχι απλά δεν παρουσιάστηκαν ζωντανά πλάνα από τα τηλεοπτικά ΜΜΕ αλλά υπήρξε τέτοια λυσσαλέα προσπάθεια απαξίωσης, ποτέ με επιχειρήματα αλλά καθαρά επενδύοντας στην εύκολη προπαγάνδα της πολιτικής ορθότητας, της εύκολης απόδοσης χαρακτηρισμών περί φασισμού, εθνικισμού κτλ και της επιλεκτικής ευθιξίας;
Τόσος είναι ο ψυχαναγκασμός όσων πρέπει πάσι θυσία να προβάλουν την δήθεν ηθική τους ανωτερότητα βάφοντας όσους διαφωνούν με το "πρέπον" της εποχής με την άχρωμη μπογιά της πολιτικής ορθότητας;
Τόσο ενοχλούνται με οποιονδήποτε δεν συμμορφώνεται στο νεο-φασισμό της πολιτικής ορθότητας, που δεν εντάσσεται σε κάποια συλλογικότητα που αξιώνει διαφορετικά δικαιώματα ανάλογα με το πως φυσάει ο άνεμος, που αξιώνει την σιωπή και την συμμόρφωση των υπολοίπων έχοντας έτοιμες τις ετικέτες της ανέξοδης ηθικοφανούς ισοπέδωσης;
Τόσο ενοχλούνται με οποιονδήποτε τολμάει να προσδιορίζεται από εκείνες τις παραδοσιακές, μιαρές, κιτς, ξεφτιλισμένες αξίες που κάποιοι έδωσαν τη ζωή τους για να μπορούν τώρα τόσο εύκολα να τις απαξιώνουν;
Προς τι τόση χολή λοιπόν;
Δεν υπάρχουν σχόλια: