It's the ram stupid

Έχω γράψει κατά καιρούς για την επική αστάθεια του σεμνού και ταπεινού πισιού μου. Είχα υποψιαστεί τα πάντα (οδηγοί, μητρική, μνήμη, καιρός κτλ), έβαλα και έβγαλα antivirus, τα καταράστηκα, τα αφόρησα, έκανα 9 ώρες memtest τις μνήμες χωρίς το παραμικρό σφάλμα. Έκανα ως και φορμάτ. Οι μπλε οθόνες συνεχίζονταν. Δυο φορές προσπάθησα να παραγγείλω φτηνές, απλές μνήμες από το E-shop και το Πλαίσιο και τις δυο φορές εξαντλήθηκαν τα “αποθέματα” τους πριν καν πάει η on-line παραγγελία.

Τελικά πριν 3 εβδομάδες πέτυχα τις απολύτως default Kingston. Ούτε περίεργοι χρονισμοί, ούτε μυστήριες τάσεις λειτουργίας. Απλή γαμημένη μνήμη, όπως κάποτε, 40ευρώ 4GB [τώρα που χρεοκόπησε το e-shop έριξε και άλλο την τιμή! φτου!]. Και από τότε όλα δουλεύουν ρολόι. Επομένως ήταν η μνήμη από την πρώτη μέρα. Η γαμημένη μνήμη που δεν ήθελα, αλλά μου την αντικατέστησαν από το Πλαίσιο γιατί δεν είχαν αποθέματα από την απλή που ήθελα ούτως ή άλλως [και έτσι αυξήθηκε και το αφορολόγητο κάποιου, κάποιου :o]!

Δύο είναι τα διδάγματα. Πρώτον, ΜΗΝ αγοράζετε “πουσαρισμένο”, “ultra performance” ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο hardware, εκτός αν σας αρέσει να τραβάτε τα μαλλιά σας. Και συμβουλευτείτε πάντα τη συμβατότητα των διάφορων μνημών ή επεξεργαστών με τη μητρική σας. Παλιά τα έβαζες όλα και δούλευαν. Όχι πια. Ακόμη και αν υποτίθεται ότι είναι όλα βάση “προδιαγραφών”.

Δεύτερον, οι περίεργες, μη επαναλήψιμες μπλε οθόνες είναι κατά 90% θέμα υλικού και μνήμης. Το περίεργο σε εμένα ήταν ότι έκανα όλα τα hardware test 3 φορές για ώρες, χωρίς να βρεθεί το παραμικρό σφάλμα. Άρα ούτε αυτά τα test είναι fail proof. Το πιθανότερο ήταν, κατά τη γνώμη μου, ότι η τάση λειτουργίας τους [1,75V] απλά δεν ικανοποιούνταν σταθερά ή επαρκώς από τη μητρική πράγμα που προκαλούσε τα τυχαία σφάλματα.

Και μιας και πολλές φορές έκανα κωλοτούμπες για το θέμα των antivirus, να αναφέρω ότι έχω βάλει το Avast 6 και μου φαίνεται εξαιρετικό. Δεν ενοχλεί, δεν τρώει πόρους, δουλεύει (μάλλον). Το Sandboxie συνέχεια έβγαζε ένα ηλίθιο σφάλμα με τον Chrome και έφαγε παπούτσι.

Αν κάποιος θέλει μνήμες OCZ DDR3 4GB ας μου πει. Πωλούνται για 30 ευρώ.

*(στην εικόνα το επικό memtest+ που δεν βρήκε το παραμικρό σφάλμα μετά από 8 περάσματα...)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.